La jornada va transcórrer tranquil·la, amb una velocitat mitjana de poc més de 5 nusos. Amb la nit va anar refermant el vent, com estava previst, apaguem el motor. Ens organitzem en quatre guàrdies de dues hores cadascun. Naveguem amb vent fort durant tot el diumenge. Des de Gata la mar va anar creixent i tanquem una mica el rumb per a acostar-nos més a la costa i evitar les ones més grans.
Després d'un parell de trasluchadas passem Cabo de Gata, a això de les dues de la matinada, amb 25 nusos de vent de Llevant, entre tempestes de llamps, trons i pluja, amb fred intens. No obstant això, entre ruixat i ruixat, la lluna gairebé plena es deixava entreveure per algun forat de núvol.
L'alba és espectacular, un gairebé invisible sol naixent que al principi només es mostra per l'horitzó com una resplendor vermella intensa, entre la negror de la mar i els núvols, però en el transcurs del dia el cel s'obre en blau intens i sol brillant, encara que amb vent fred.
Segons avancem cap a l'Estret les ones anaven creixent, igual que el vent i, durant la nit, el trànsit de mercants. Al resguard del Penyal anem esquivant petroliers fins a arribar a la dàrsena de Marina Alcaidesa a La Línea de la Concepción, en la qual amarrem. Ens anem caminant a "Gran Bretanya"… És una sensació estranya, com entrar en una mescla de parc temàtic i adrogueria de tot a cent al qual s'accedeix creuant una pista d'aeroport i en el qual la gent parla anglès amb accent andalús. Una volta i de retorn completem la compra de queviures.
En estar en l'oposició entre Punta Europa i Punta Carner (sembla l'enunciat d'un problema de navegació) cridem per VHF a Tarifa Trànsit per a identificar-nos i dir-los que creuaríem el dispositiu de separació de trànsit el més perpendicularment possible cap a la costa marroquina. La pantalla del AIS semblava un embús de la M30 en hora punta.
Mentre navegàvem cap a l'oest a bona velocitat, algun dofí i alguna balena pilot es va entretenir amb nosaltres, uns quants mercants creuen la nostra derrota en les seves maniobres per a entrar en el Port Tànger Med, que no el Port de Tànger que està unes milles més endavant, i després només alguns pesquers pescant.
Segueix una altra nit tranquil·la, sense tot just trànsit, com a molt dos o tres vaixells per guàrdia apareixien en el AIS, però que no aconseguim veure a simple vista. La lluna, cada vegada més tardana, amenitza les guàrdies al costat dels dofins luminescents per la fosforescència del plàncton, que no falten ni una sola nit a la cita.
A la tarda albirem ja terra per la amura de babord, encara que no hi ha dubte que es tracta de Lanzarote la perspectiva despista una mica, perquè aquesta té al nord tres petites illes: L'illa de Alegranza, l'illa de Muntanya Clara i La Graciosa, però Alegranza, en estar més pròxima en principi sembla més gran que la mateixa Lanzarote.
En aquesta etapa hauràs de resoldre 2 tasques científiques per a aconseguir 2 peces de la cartografia del fons oceanogràfic. Dibuixarem el perfil del relleu de la Terra i fins i tot del seu interior Atenció, mariners! Tots als seus llapis!
Amb aquest video podràs resoldre la fitxa adjunta.
Atreveix-te a resoldre la primera tasca.
Realitza l'experiment per a saber com s'ordenen els minerals en la Terra.